måndag 22 februari 2010

Och så var min bebis redan 3 år....


Igår så fyllde Wictor 3 år. Vart tog min bebis vägen? Tiden har bara runnit iväg. Inte klokt... Jag minns när jag gick hemma och grina för att jag inte blev gravid. Dom andra 2 räckte det ju att Niclas skaka på kalsongerna så va jag ju gravid. Och helst inte när BM på mödra slänger upp i ansiktet på en att "du får ingen ägglossning". Ingen förklaring eller något. Vi alla har ju fått lära oss i skolan att man har mensen och ägglossning. Men inte jag... Fick ett tips och ringde en kvinnoklinik i gbg. Fick en tid ganska omedelbart. Jodå, jag hade försmå äggblåsor så det producerades sannolikt inga ägg. Troligtvis pga att jag hade haft en hormonspiral i 6år. Och va mycket lugnare jag blev med en gång, tänk om Bm på mödra kunde förklarat detta för mig. Läkaren skrev ut tabletter som jag skulle börja äta vid mensens första dag. Men han varnade också för att det kunde bli mer än 1 barn med dom. Vi börja fantisera jag och Niclas på vad som skulle ske om det blev 2 eller fler.... fy fan.. hahaha.... Jag vet att det finns dom som gärna pikar mig och säger att 7 månader inte va lång tid för att bli gravid, men när första barnet är gjort på p-piller, andra på första ägglossningen direkt efter uttagning av hormonspiral, en Bm som kastar i ansiktet på en att man inte får någon ägglossning utan förklaring, och en mens som kunde komma lite hursomhelst... ja då blev man ledsen, frustrerad och undrade ju vad fan som var fel.... Så nu istället gick man hemma och väntade på att mensen skulle komma, men det kom ingen, istället började jag må illa. Och illamåendet upprepade sig i flera dagar. Tillslut tog jag ett test, som va positivt, vi vågade inte hoppas, tog ett till dagen efter, men vi vågade inte ändå, så dagen efter tog vi ett test från apoteket, det dyraste dom har för det kändes säkrast och jo det va också positivt... 9 månader rann iväg och 14 dagar extra, tillslut kom han lille klumpen. Och nu har 3 år bara runnit iväg..... Förstår inget ibland.. hahahaa...


Inte nog med det, kolla bara in Caroline. Som fyller 15 år i år. Ibland tittar jag på henne och tänker att hon kan omöjligt vara min, jag är ju inte så gammal. Hon är så fin, smart och har ett jädra humör. Och på fredag ska hon åka till Usa.... herregud, min lilla tjej.


Så barnkalas hade vi i lördags, som sen blev vuxenkalas. Det va väldigt trevligt och roligt. Behövde få skratta gott. Och i söndags så kom släkten. När släkten hade åkt så hade jag så fruktansvärt ont i halsen.... och nu ligger jag här. Kul med karensdag.... Och ännu mera snö kommer det. Så trött på vinterkläder och vinterskor. Som inte ens går att få tag på, för nu kommer vårmodet in i butikerna.. Så ungarna får inte lov att göra sönder sina vantar och skor mm. Känns som om vi skulle kunna hoppa över mars och gå direkt till mitten av april. Så ett par gympa dojor och en jacka endast räcker... Hade varit kanongott..... Nä nu ska jag vila lite. Ha det gott alla... kram

1 kommentar:

  1. Jag saknar dig så himla mycket ibland att jag börjar gråta. Min fina, starka stora syster.

    Älskar dig systeryster.

    /lillen

    SvaraRadera