måndag 8 februari 2010

Det va de det....

Nu har Niclas varit hemma i 9 dagar. Swish sa det. Så om 5½ timma skall jag köra han till landvetter. Men vi har ändå haft en bra vecka. Vi har varit i Uddevalla och festat och denna helgen har vi tatt det lugnt. Tyvärr jobba jag 6 dagar av 7. Men samtidigt så känner jag lite att jag får passa på att jobba när han är hemma så jag jobbar mindre när han inte är hemma för barnens skull. Så i morgon är jag ledig. Rå om mig själv dag. Ska till gymmet och gå på bandet, sola och sen till viktväktarna. Undra om jag har gått ner nu. Ätit lite onyttigt i helgen, men jag har samtidigt en massa bonuspoints och aktivitetspoints (som man får när man har tränat) så jag borde ju gått ner lite iallafall =) På torsdag och fredag är jag också ledig. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Sen jobbar jag lördag och söndag. Och nästa vecka har barnen februarilov, så då får man väl försöka att hitta på något för deras skull fast jag jobbar en del. Vi ska i allafall till Pascale och barnen och hälsa på.

Snart ska min dotter resa till USA. Tänk va stor hon är redan. Inte klokt. Hon fyller ju 15 i år. Ibland tittar jag på henne och tänker att hon kan omöjligt vara min. Jag är inte så gammal ju!! Men hon är allt min prinsessa. Och prinsen blir bara längre, större fötter och kraftigare benstomme... Vart skall han sluta? Han har ju nu fått diagnosen dyslexi. Vilket jag kanske har svårt att hantera. Blir frustrerad när jag ska hjälpa han med läxorna. Så jag blir tokig. Och det har psykologen sagt att jag inte får bli. Hur jädra lätt är det då??? Kommer att bita av mig tungan så småningom. Men han är fin. Så tråkigt att han inte har mer jämnåriga kompisar. Och idag sa han att han vill så gärna flytta härifrån. Jag vet gubbsen, jag vill med!! Och lillprinsen då. Han har nog varit uttråkad i helgen. Har protesterat lite med att kissa ner sig i soffan och på hallmattan. Men när Pascale och Janne och alla barnen kom idag så fick han leka. Så gissa vem som var trött sen, däckade som en klubbad säl först i pappas famn. Och sen gott i sängen. Lilla gubbsen. Han e så go.

Har ju haft kryddparty idag. Det gick väldigt bra. Tack alla goa vänner som kom! Och ni får sluta planera in partyn när jag jobbar så jag komma till er med. Okaj!!!

Nä nu ska jag gå och gosa med maken innan vi verkligen måste sova. Nu är det bara 5 timmar kvar till vi ska upp igen och åka. Natti natti folket....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar