måndag 21 december 2009

Trots allt....

Så har vi ändå haft en helmysig helg. Men den började redan i onsdags. Jag och Linda åkte till Varbergs kurort. Jag fullkommligen älskar det stället och hade det inte varit för att det är så jädra dyrt så hade jag varit där oftare. Så fort man kör in på parkeringen så känner jag ett lugn. Jag och Niclas var ganska ense om att jag behövde en brake från vardagen, från alla problem, trotsiga barn osv. Jobbade min sista dag i tisdags på Landala hus. Och det var med blandade känslor som jag gick därifrån. Fick fina saker som ljusstakar i glas, blommor och glögg.. Men oroligheten för att bli arbetslös har ju hängt över mig. Men jag behövde bryta min dystra vardag. Så jag kollade in Kurortens hemsida och upptäckte att dom hade ett kanonerbjudande som sträckte sig fram till 16 dec. ÅK, sa Niclas. Så jag bokade för mig och Linda, hon fick rummet av oss i födelsepresent. Hon blev så glad och tacksam, så jag blev jätteglad. Linda hade aldrig tidigare varit där. Men hon blev lika imponerad som jag. När vi kom fram så gick vi och träna, sen gjorde vi en varsin behandling, jag badade ett bad som heter Thalassoabad. Då blir man först masserad med tång i ett gammalt träbadkar och sen fick man ligga i detta samtidigt som jag fick ansiktsmask gjort på tång. Men min första tanke var: Ska jag hoppa i detta?? Men det var inte farligt när man väl kom i tången. 'Sen efter gjorde vi oss fina, och gick och åt i matsalen. Vi åt kallbuffe först, sen var det någon potatispure, med anka och sås... efter att ha ätit så slog det Linda att vi hade faktiskt ätit anka från dammen. Fick mig ett gott skratt.. och försäkrade henne att det inte var en sådan med grönt huvud. Sen satte vi oss framför elden. När klockan var 20.30 så höll vi båda på att somna där i fotöljerna. Men så beställde vi in lite glögg och sen tjöta vi tills sena kvällen... och sen somna vi så gott. På torsdagen så käkade vi god frukost, badade bubbelpool och basta. Sen gjorde vi en varsin oljemassage.. jammi va det va gott. Och sen gjorde vi ordning oss och åkte till Gekås i Ullared. Shoppade lite smått. Och sen åkte vi hem. Fast vi ville bara åka tillbaka till kurorten. Det va verkligen värt pengarna, det va värt att prioritera detta. Det kändes bra i själen efteråt. Tänk va lite kan göra för att man ska må lite bättre.

Och i fredags så kom Malin och Jonas från Eskilstuna. Det va roligt att se dom igen. Om inget annat så på hemmaplan. Dom berätta att dom skulle bli föräldrar. I sommar. Åh så mysigt. När dom kom på kvällen så åt vi middag och prata till sena natten. På lördagen så tog vi det lilla lugna. Jag och Diva visade Malin våran sjö bla. Sen åkte vi till Liseberg på kvällen. Men alla var där!!! Och verkligen svinkallt. Så det blev inte många timmar. Utan det blev hem och beställde mat från pizzerian istället. Och idag åkte dom hem. Helgen gick snabbt, men vi får snart träffas igen.

Lucas har också i veckan varit sjuk. Hög feber konstant. Åkte till läkaren i fredags och han fick pencilin. Kunde ge han kockiliana också. Men han verka inte tåla medicinen. Han spydde varje gång efter att han hade tagit en tablett. Stackarn. Så i dag på morgonen så fick han sista, och då höll han sig lugn. Ända tills nu, då han vakna av att han hostade så jädrigt. Han fick slemlösande hostmedicin och efter en stund kom det en massa slem upp. Ja det blir ett nytt besök hos läkaren i morgon bitti. Stackaren. Och i morgon börjar jag på sahlgrenska.. det är så spännande.... Så nu måste jag sova... natti natti... åh just det, min älskade syster är här när jag kommer hem i morgon... fan va roligt det ska bli....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar