söndag 27 december 2009

Julen...

Så var i stort sett denna julen över. Åter igen känns det som om vi handlat en massa vi inte hade råd med. Eller hade råd med?? Det hade vi väl, men vi kommer att leva snålt till Niclas får sin lön. Men jag hade kunnat betala en skuld eller.... Fan att behöva tänka så.

I vilket fall som helst så har julen ändå varit underbar. Den har framför allt varit vit. Syrran är här från Cypern, hela familjen va samlad och till och med 2 av Bertils söner va med på jul. Jag och Frida och Niclas va uppe dagen innan och duka och gjorde fint tillsammans med mamma. Och det blev så fint. Man kan tro att Äntligen hemma-gänget hade varit där och dukat. Julklappslekan vi gjorde i år va riktigt roligt. Alla var nöjda med sina julklappar. Till och med barnen....

På Juldagen tog vi det lugnt på dagen, spelade lite spel osv. På kvällen så skulle jag, frida och Niclas ut och festa men Niclas fick vända hem pga att magen krångla, men jag och Frida åkte till Dubliners där vi träffa Lina och sen kom Mikael med vänner, en gammal klasskamrat till mig, en gammal granne osv.. och konstigt nog så va det någon som kände någon hela tiden.... Det va jättekul verkligen. Länge sedan man va hemma så sent.

Annandag jul va toppen den med, seg som bara den va man ju, men det blev pulkaåkning och sen kom Janne och Pascale med barn och vi spelade bowling långt in på natten... Det va kul och väldigt trevligt. Och idag har vi varit så trötta och sega, så jag har till och med sovit middag... det va gottit... hahahaa...

Nu ska jag återgå till filmen min familj tittar på.. känner mig lite osocial... kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar