lördag 2 januari 2010

1/1-10

Så va det nya året här... Börja galet.. som vanligt, HALLÅÅÅ det är ju familjen Ståhl vi pratar om... Inte skulle vi kunna börja året bra. Eller? Skulle vilja veta vem det är som sitter med en vodoo docka och sticker i den när dom tycker att vi har haft det lugnt ett tag. Nyårsafton var lugn, min pappa va här. Fick skåla in det nya året själv med Diva.. dom andra var ute och sköt raketer förutom Wictor för han sov. Men jag överlevde detta med... Har lärt mig én grej om vänner.... Att jag skall sluta bry mig så jädra mycket, jag ska sluta erbjuda mig att passa andras barn, att leka taxi osv... För jag får fan inte ett skit tillbaka, blir bara så ledsen istället... Detta bestämde jag igår... Och idag så var jag tillbaka i mitt gammla i ett svagt ögonblick, en vän fick ta vagnen till jobbet idag pga alkohol intag igår, och då tänkte jag att jag kunde vara snäll och hämta eftersom hon sluta sent... Men så vips så kom jag ihåg. Och tur var väl det. Hade hon tänkt så om mig. Det tvivlar jag starkt på. Så nu är min fråga; Bryr jag mig för mycket, eller är man kall om man inte bryr sig? 2 nära vänner har båda sagt till mig att jag måste sluta vara så jädra snäll mot allt och alla. Men jag vill vara snäll och kunna ställa upp, men jag vill ju också att vännerna kan ställa upp för mig när jag behöver dom. Och det vet jag ju av erfarenhet att det är ju inte så.. Så jag måste ändra tankeställning.. men som sagt, enklare än gjort.

Syrran åkte hem i tisdags. Saknar henne redan. Wictor frågar efter Motter Feva... (moster Frida).... Kollade på vad det skulle kosta om vi åkte dit och hälsa.. men fan va dyrt det är... hua mig...kanske om jag vinner på lotto... Då ska jag också köpa min bil som står och väntar på mig... hahha...

Vet inte ens varför jag sitter här, ska upp tidigt och träna i morgon, kommer väl dö på kuppen.. Kanske vettigt att gå och sova. 'Det tror jag att jag gör.. God natt och kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar