onsdag 6 januari 2010

Så rullar det på.....

Ett par dagar in i januari och det känns som detta året redan har gett oss en del.. tyvärr bara negativt. Jag var besviken väldigt länge på vänner.. kände bara fyfan... men det har lagt sig, för det är ju sådan jag är. Jag är absolut inte lånsynt. Kanske en nackdel.. men jag kan ínte ändra på allt när det gäller mig...

Söndagen den 3:e åkte jag med hela familjen till akuten. Det togs prover på alla ungarna. Men dom var okej. Virus!!!!!!! Men däremot var läkaren bekymrad över Niclas och ville skicka in han till östra för att få antibiotika i dropp. Jag körde upp han och han fick komma hem först igår. Det visa sig att han hade lunginflammation, och en redig sådan. Carro som varit borta med klasskamrater i 2 dagar kom hem idag med 39,3 graders feber. Wictor hade 39 igår... samma idag... ja det är underbart. Niclas pratade med sin läkare om Lucas, han blev ju jättesjuk i mitten av dec och är fortforande inte bra. Minsta lilla ansträgning hostar han så han spyr... Och hon tyckte att om det fortsatte så skulle vi göra lungröntgen på han.... Tar eländet aldrig slut?

Jag vill också hedra min fd "moster".... Som natten till den 5 december mördades av en man och efterlämnade sin son och barnbarn och övriga familjemedlemmar... Din begravning var igår och jag kunde tyvärr inte närvara, men jag tänker ofta på dig, och på Mikael och hans son..... Jag hör ofta ditt skratt i mitt huvud, och jag har massa minnen från när jag var liten... Vila i frid Maria..... Vi ses i Nangialia.....

På arbetsfronten händer inte mycket kan jag säga... eller mycket rättare sagt.. har fått ett jädra dilemma. Jag har ju fått en timanställning på Sahlgrenska. Jag har glats jättemycket över denna. För det är verkligen där jag vill jobba. Ohc de är så man får in foten idag, att börja med timmar. Igår så fall det ner ett brev i brevlådan. Då har jag blivit erbjuden ett vikariat eftersom jag är lasad. Vikariatet är på 2½ månad och i hemtjänsten. Jag som hatar att gå i hemtjänsten... Vill inte. Men visst ger det lön i allafall... Har sådan beslutsångest så jag vet inte vad jag heter snart. Niclas tycker jag ska satsa på Sahlgrenska eftersom det är det jag verkligen vill, även om det innebär att jag kanske kan förlora kas-bidraget. Men frågan är hur mår plånboken då?? Jag är så förvirrad så jag vet inte vad jag ska ta mig till snart..... Vill inte bara gå i hemtjänsten.. bläääääääääää

Vänt på dygnet har jag ju gjort iallafall... nu är klockan halv 1 igen.... Det är helt hopplöst detta... skönt att ungarna snart börjar skolan och man får in lite rutiner igen... behövs verkligen. Så god natt alla godingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar