lördag 16 januari 2010

Ho ho ja ja....

Dagarna rinner iväg. Har fått lite påtryckning att jag inte har bloggat på länge. Har inte haft lusten att blogga. Jag har ju den senaste tiden bara hävt ur mig all galla jag bär på. Och jag vet att det är folk som kallar sig "vänner" som läser här enbart för att gotta sig i mina bekymmer... Har inte så mycket roligt att berätta just nu. Det har ju inte hänt så mycket den senaste tiden precis. Man har ju liksom suttit inlåst i lägenheten pga av alla sjuklingarna... Det kryper i hela mig. Måste göra något känner jag. Det är tur att jag har kommit iväg och tränat så jag har fått lite andrum. Jag har också tagit tag i mig själv. Börjat på viktväktarna så nu jädrar! Hoppas jag orkar att fixa detta nu. Har också börjat jobba. I hemtjänsten. Har gått brevid 1 dag och jag var mer positiv än vad jag har varit innan. Blev väldigt bra mottagen och det kändes roligt. Men som sagt var allvaret har inte börjat än. Det gör den på måndag.

Igår fick jag ett jättetråkigt besked. Anna och Fredrik har fått missfall. Varför ska det drabba dom som kämpar och så, medan vissa som inte bör ha barn föder till höger och till vänster.... Men det kommer bli en bebis, fast inte i juli. Utan senare. Även här gäller det att våra såkallade vänner inte ens kan skicka en liten hälsning med något fint ord till henne...

Egentligen vet jag inte varför jag lägger sådan energi på vänner... Men jag är som jag är, har alltid haft ett helt hav med vänner, men nu är det begränsat. Och alla goa vänner bor så långt bort. Och så har man en man som inte är så förtjust i att sova borta.

Tänk att min lillprins snart fyller 3 år. Det e inte klokt va fort tiden går. Min prinsessa fyller 15 år i år. HUR ÄR DET MÖJLIGT???? Och storprinsen blir 12... Men jag då? Jag är ju fortforande 25+moms. Fast jag känner mig ofta som 80. Alltid trött, hängig osv... Måtte det ske ett mirakel någonstans snart så man hittar lite kraft och energi. Ne orkar itne sitta här längre. Tror jag ska städa badrummet... ser änna ut att behövas. Ha det göttit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar