tisdag 17 november 2009

Bruten stortå!!!

Yepp, så ser mitt liv ut just nu... en bruten stortå. Hände på fotbollsträninigen i torsdags.. Stackars den unga tjejen som jag sparka på benet... Hon hade också ont och var alldelles röd. Natten mellan torsdagen och fredagen var inte rolig. Det värkte massor. På fredag morgon halta jag runt och grina. Ingen rolig historia... Kom till läkaren som tryckte och klämde och jag skrek. Och han kunde konstatera att jag hade spricka rätt över knogen i stortån. Och det tar lång tid innnan den är läkt. Så jag har varit sjukskriven till nu. Bestämt mig för att jobba i morgon. Lika bra att köra på och knappra värktabletter. Men sicken smärta man kan känna från tån. Trodde inte det var möjligt.

I torsdags sprang jag och Niclas runt och letade köksmöbler. Tillslut hitta vi ett bord på Europa möbler och stolar på Ikea. Hoppas det blir lika bra som vi tror. Jag la ut våra möbler på blocket.. Swish sa det så var dom sålda. Där stog vi. Får nog bordet nästa vecka för det är en beställningsvara. Har ätit i storarummet några dagar, men det funkar inte i längden. Så nu har vi lånat bord och stol från lokalen. Längtar tills vi får hem allt och det blir klart. Mys pys hoppas jag...

Veckan Niclas va hemma va turbelent. För mig. Jag är i någon känslomässig kaotisk röra. Har konstant magkatarr för jag tänker på hur fattiga vi snart blir. Att jag åter igen ska behöva känna nya arbetskamrater, anpassa mig osv. Om jag nu får något jobb. Finns inga jobb att söka. Och finns det så är det antinge vikariat eller så ska man vara högskoleutbildad. Och hur många är vi inte som söker varje tjänst?? Ett 100 tal kanske. Studera skulle jag gärna göra men det funkar inte när man har 3 barn. Studielånet är ju inget vidare. Man blir inte rik precis, snarare tvärtom.
Niclas är också ett i ett känslomässig kaos, han trivs inte på jobbet, men känner att han måste stanna i och med att jag blir arbetslös. Han känner att någon måste dra in pengarna. Vilket gör mig ledsen också. Sa senast när vi åkte till Landvetter i måndags att han inte behövde åka men han gjorde det ändå. Är det konstigt att man magkatarr?? Nee det tycker jag inte. När fan ska eländet ta slut???

Har precis fått goda nyheter... Såå roligt... Jag är så glad för alla inblandade... Ta det lugnt nu bara =)

Japp så blev det åter igen en tråkig resume av mitt liv. Shit happens!! Eller? Måste sova nu iallafall.... Natti natti....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar