lördag 28 november 2009

Nu e det jul!...

Vad har hänt sen sist jag skrev.. Vi har ju satt upp en vägg i pojkarnas rum. Och det har tagit tid att spackla, slipa, måla, tapetsera och komma i ordning igen. Men nu är det så gott som klart. Bara Lucas bård som kommer på tis som ska sättas upp. Och mitt i allt detta så har jag jobbat varenda dag. Hämta och lämna ungar på aktiviteter m.m. Så allt har ju liksom tatt sin lilla tid. Och köket blev också jättefint med dom nya möblerna. Nu känns det inte så trångt i köket längre. Det e gott!

Veckorna som Niclas har varit borta har bara skenat iväg. Kanske för att jag har haft häcken full. Men hämtade han på landvetter i fredags. Välkommen hem! Denna gången han var i Norge så fick han lite tråkiga besked. Svar på röntgen han gjorde på huvet. Dom ser en mörk fläck på röntgen, uppskattningsvis 3 cm stor. Hans journal skall skickas till Sverige, så får vi se vad som händer. Men troligtvis en lös benflis. Och när han var förlamad så berodde det säkerligen på att den låg och störde på en nerv. Men man blir ju lite orolig.

Idag skulle vi åkt till Ullared egentligen. Bussen skulle åka halv 7, men ingen buss kom. Vi försökte ringa till bussbolaget men där var inget svar. Så vi var tvugna att berätta för alla. 'Det va inget roligt då många riktade sin aggretion mot oss. Gick hem och började jaga en ny buss. Fick tag på en som kunde i morgon. Så vi satt och ringde runt till alla jag och Pia. Dom flesta ville följa med. Tack och lov att det löste sig. Själv vill jag ner och se vad jag kan hitta i julklappsväg, för det jag inte hittar där får jag ju sen köpa hemma. Min karl är dock inte lika lycklig. Men han ska inte klaga, för tack vare att resan inte blev av idag så sitter han och tittar på våran stora nya tv.. Jag bör nu gå och sova så man orkar gå upp tidigt i morgon igen och ränna runt där nere... kul kul.. bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar