söndag 14 mars 2010

jooooo......

Visst blev jag sjuk igen... en karensdag till fick man... fy fan, jag blir stenrik på detta... I tisdags när man kunde sätta sig ner efter middagen osv och dricka en kopp kaffe med Linda, så släppte det loss. Jag börja nysa och snörvla som bara den... Och när jag vakna på onsdag så va det kört. Efter att ha lämnat Wictor på dagis så sov jag från halv 10 till 14.oo. Vakna med ett ryck, prick den tiden skulle Wictor hämtas. Försökte raska på men det gick inte så bra.. Men han va på bra humör den dagen och eftermiddagen flöt på. Caroline fick äran att göra middagen. Ganska lätt middag, Mamma scans köttbullar från frysen och pulvermos. Men tro ni inte på fan att hon brände köttbullarna och moset fick jag göra i slutändan. Torsdagen såg ungefär likadan ut, jag sov halva dagen men på kvällen började jag känna mig som människa. På fredagen åkte jag och hämtade Niclas på landvetter. Skönt att få hem han så man kan bli lite avlastad. Igår så kom först Janne och Pascale på besök ett par timmar på dagen och sen avlöstes dom av Anna och Fredrik. Sen va det ju melodifestivalen för hela slanten här. Glömde ju av att vi var ute med Wictor så han fick premiäråka sin cykel ute... gick väl rätt hyffast, 2 tramp framåt och ett bakåt. Sen blev han sne för att cykeln stog still.. hahaha.. men tillslut så gick det bra, men då hade han tröttnat...

Niclas köpte på taxfree i Norge en ABSOLUT TROPIK... Åhhh den var så god, men vi hade fel slödrick till, det ska vara juice. Så vi höggde in i ABSOLUT PÄRON i stället... och det va lika gott det. Efter melodifestivalen satte vi på lite musik och jag fick niclas till att bugga en gång med mig... Det där var nog once in a lifetime... hahahha.. Carro däremot skämdes över sina föräldrar.. hahhahaha..... Idag har vi tagit det lilla lugna, min hosta är ju så jädra jobbig, och astman små spökar.. Ska vara hemma i morgon och tisdag med... så kanske den lägger sig lite, hade hoppats på att alkoholen skulle ta lite död på viruset men icke.

Men nu hör jag lilleman hosta.. tror han är på väg att bli sjuk igen. Vill inte. Men det är väl kanske inte så konstigt. Man kan ju inte låta bli att pussa på detta lilla charmtroll så han har väl fått mammas virusbaciller... Måste också berätta att Lucas har idag tävlat för första gången i friidrott. Han har tränat typ i 1 månad och tycker de är kul. Niclas va med och hejade på han och ringde och rapportera hur det gick. Längd gick hyffsat, 600m däremot gick inte så bra, där bröt han, men däremot så är han tydligen duktig på att kasta kula. Min kusin Erik har ju tränat friidrott sen han var liten, och han blev så glad när han såg att Lucas va med. Han visade lite teknik och så. Jättebra ju att han kan ge Lucas lite privatlektioner.. hahhahaa...

Ne uch va trött jag blev nu, har en hund som väkt mig 2 tidiga morgonar i rad och vill bajsa trots att hon har bajsat sista promenaden som hon har gått väldigt sent. Vi är ju hundvakt också till "lilla" Isola. Hon är stooooooooor, men så snäll och lugn, verkligen Diva nr 2. Och hon går så bra ihop med Diva också. Men en hund räcker alltså. Det är som med bebisar just nu, det är roligt att låna men skönt att lämna tillbaka.. hahahaha... pöss på er allihoppa!

1 kommentar:

  1. Din stackare, sjuk igen. Tycker det räcker för dig nu. Krya på dig..,,

    SvaraRadera