söndag 7 mars 2010

Självaste fan.....

Blir så trött ibland... Och så jädra ledsen. Veckan har rullat på... Jobbat och slitit... Och blivit sjuk igen... Har fått en sån jädra hosta, sitter i mitten av luftrören.. Är så jädra besviken, kan ju inte träna, tappar lusten för att viktväkta osv... en ond cirkel. Men jobbar gör jag. Vem fan har råd med 2 karensdagar på en och samma löneutbetalning. Det har då inte jag, har inte råd med att ha 1 knappt.... Jag får jobba tills jag stupar... hahahah...Värsta är att astman har börjat göra sig påmind en hel del... uch.

Jag som trodde att jag skulle få en lugn helg på jobbet igår, ja den började bra, fram till kl 9 i går kväll. Då ringer Carro mig helt hysterisk. "mamma, Lucas har blivit överfallen!!!" Jag hajade först inte va ungen sa, hon fick säga det ett par gånger, innan det gick in. Och när jag hade fått klarhet på hur det gick till så blev jag så jädra ledsen. Och där står man och ska precis gå in till en vårdtagare. Tårarna spruta. Fick dock lugnat mig. Efteråt ringde jag min mamma för att se om hon kunde åka ner. Men hon hade druckit alkohol och kunde inte åka. Och åter igen så spruta tårarna.. Jag undrar hur mycket ska denna lilla killen orka med. Hur mycket ska man orka med som förälder? Ringde till Linda i ren panik och Toni sprang över till oss med en gång. Han hjälpte till att plåstra om han och kolla av läget.. Tack ni e för goa. När jag kom hem så var han dock ganske lugn eller chockad rättare sagt. men han kunde somna i godan ro efter en stund. Själv låg man vaken och vred och vände på sig.. Känner mig så maktlös. Vill bara flytta härifrån. Men till vart? Skit händer ju överallt. Fast just nu känns det som om det är mer än vad vi någonsin har haft förut här i området. Trist som fan e det. Och just nu saknar jag min man mer än någonsin. Hade verkligen behövt att få en riktigt go kram nu... men men... natti natti.. tråkigt inlägg denna gången, men har inget roligt att berätta alls denna gången.. Kanske för att man inte känner sig i toppform....

1 kommentar:

  1. Kommer hem snart då ska du få en BAMSE kram...löv ya my best

    SvaraRadera