söndag 21 mars 2010

Snurrig så in i bängen....

Japp det är jag det.... Idag hade jag bokat tvättstugan för att tvätta soffan, och alla täcken och kuddar... Går bort till tvättstugan slänger in maskin.. går bort när den är färdig, men den var inte färdig och ska gå hem en stund till. Upptäcker då till min stora fasa att nyckeln är kvarglömd i tvättstugebåset. Med andra ord, så va det kört. Systemet i tvättstugan är numera dataregistrerat, och man har en bricka som man måste använda.. Så nu va det bara så vackert att vänta på den som skulle tvätta efter mig. Inte en enda tid fanns sen på hela dagen så nu har jag hållt på att tvätta hela kvällen... Så jädra typiskt. Ska strax gå och hämta mina och Niclas kuddar och täcken. Trots allt så fick jag det torrt alltihoppa. Men nu är soffan ren och fin, för ett litet tag iallafall, och sängen blir renbäddad med råga. Ja jisses som det kan gå.......

Jag har ju varit hundvakt i 2 veckor åt Bettys hund Isola. Eller Ursula som Wictor har kallat henne. En stor vovve men ack så go. En massa god choklad fick man som tack för hjälpen.. Yes, precis vad jag behövde nu när jag ska köra stenhårt med viktväktarna igen... hihihihi. men gott är det..... hahaha

Ja på tal om Wictor.... den ungen med lite smör på. Han är helt hopplös just nu. Han klättrar, flyttar stolar och har sig. Han vet precis vad han ska göra för att komma åt det han vill ha. Idag tex, så gick vi upp han och jag. Satte på barnprogrammen och jag låg och småslummra med han brevid mig. Helt plötsligt sticker han upp en kaka under näsan på mig... Med världens leende säger han: SMAKA?? Nu i kväll så kommer han med armarna bakom ryggen, och när vi frågar han vad han har där, så säger han: Chips... Jodå, 2 stolar hade han flyttat runt i köket och klättrat upp och tagit taco chipsen. Sen ropar Niclas på mig, i ett hörne hade han ställt påsen. Han är då inte dum för att vara 3 år. Min lille prins.. hahahaha...

Nä om man nu ska gå och sova. Igår va jag väl inte på världens bästa humör, men idag har det varit lite bättre. Det är lite mycket nu bara. Lite mycket motgångar med barnen osv... Vet nu inte om jag får vara kvar på jobbet heller. Antalet vårdtagare har minskat så jag och en tjej till kanske inte får vara kvar. Kul att bli arbetslös lagomt till sommaren, pank är ju det sista man vill bli.. Inte ens glassarna är billiga att köpa längre. Har ju alltid timanställningen att vända mig till på sahlgrenska, men det blir sånt jädra glapp i lönen. Jaja.. vi får la se vad som händer och sker. Nu måste jag ge mig... Natti folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar