torsdag 6 maj 2010

Now we talking.. hahhaa

I lördags kom våran kära lilla amerikan till oss. Caroline har alltså en utbytesstudent hemma hos oss. En liten söt tjej som heter Abby. Hon e jättego och det är inga problem. Men det är ju något varje dag som barnen ska göra. Det är ju tur att man är gjord av pengar alltså.. ;) I söndags gick dom stadsvandring och Liseberg. Igår var jag med och var chaufför. Först åkte vi till Volvo och åkte det blåtåget. Det var väldigt intressant, men det känns ju lite skrämmande att det är robotar som svetsar och bygger våra bilar. Efter det så åkte vi upp till skolan. Och jag som hatar fisk, älskade den goda fisksoppan. Jag önskar verkligen att alla elever i skolorna i Sverige skulle få så bra skolmat. Dom har alltså en egen kock, som bara lagar mat på färska råvaror. Hon till och med bakar brödet. Helt fantastiskt. En av dom amerikanska eleverna fyllde år samma dag, så ett par av dom svenska eleverna ställde sig och baka en stor tårta ända från grunden, i skolans kök med skolans råvaror. Jag får säga att jag är så imponerad av denna skolan. Om inget annat så skapar det sådan gemenskap bland eleverna. Dom små sprang på högstadidelen och inte kotte rörde dom eller kallade dom för fula saker. När vi gick till parkeringen på rasten, så stog elever i alla åldrar och spelade brännboll, TILLSAMMANS. Till och med en av dom amerikanska lärarna blev imponerad. Sen efter lunch så åkte vi ut till marstrand. Det är så fint där och så mysigt. Helt otroligt får jag säga. Idag har dom jobbat lite i skolan allihopp och på kvällen så har dom bowlat. I morgon är sista dagen, då ska amerikanarna ut på utflykt med alla 9:e klassarna. Och på kvällen ska vi ha fest i skolan. På lördag morgon är det dags att ta farväl på Landvetter igen. En vecka går snabbt när man har roligt.

Niclas är i Trondheim nu och mår prima. Det känns som vi börjar få lite flyt nu. Kanske våran tur att få lite flyt. Vill så gärna flytta så jag hoppas att det innebär att vi får en lägenhet snart med. Man kan ju alltid hoppas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar