måndag 26 oktober 2009

Ensam igen!!

Han kom hem, rörde om lite i grytan och åkte.. som det brukar vara då när Niclas kommer hem från Norge. I tisdags så sa vi att det kändes som det redan var lördag, men när det väl var lördag då hade veckan gått så fort. I veckan så har vi bla varit i Ullared. Fick shoppat massa bra saker. Inget onödigt faktiskt!!.. Ändå gick det på en slant, eko på kontot efter hahahaha... Men mysigt att bara åka iväg han och jag.. trots att det bara var en dagsutflykt på Gekås...

Veckan har sen varit lugn, tränat och så. Men lördagen blev hektiskt. Vi skulle vara på dop i Alingsås kl halv 12. Ställer klockan på 9. Tänker att Wictor vaknar säkert innan i allafall. Men njedå... vi kom hemifrån 10.55. Kan ju säga att det gick rallyfart till kyrkan. Vi kom inspringandes precis när dopet skulle börja. Emma gnydde dopet egenom, men när prästen la vatten på huvet så blev hon knäpp tyst. Efteråt var det kaffe och kaka hemma hos Anki och Jonas. Dom bor så mysigt, men långt bort in i skogen..... världens ände typ. Men hon var så söt så lilla Emma. Efteråt åkte vi hem till mamma och käkade lite mackor. För att senare åka vidare till Anns och Ronnys inflyttningsfest och Linas 20-års kalas. Jättefint hus men kändes som att åka ut till världens ände där också!!!. Men huset hade mitt drömkök... åhhhhhh. Vill också ha ett kök med utrymme. Men en annan gång i ett annat liv kanske..

Nåväl, vi blev inte på festen så länge, det hade varit en lång dag för alla, helst för barnen. Så vi var ju inte jättesena hem. Söndagen bestog enbart av slappa och träna. Jobbat kväll idag, har en öm knöl på foten. Bör kanske söka läkare?? Funderar på om jag ska göra det i morgon eller på onsdag. Gör jag det på onsdag så hinner jag kanske träna en gång till. Vet det låter knäppt.. =)

Och idag ringde målaren mig.. Han kommer redan på onsdag. Ingen blev gladare än jag, men jädrar vad jag får att göra nu. Måste ju packa hela köket i stort sett. Ner med tavlor, vinställ m.m.. jösses.. Tur att bönan kan hjälpa mig. Måste till Ikea då med och köpa nya gardiner m.m... hihihi. Barnen har lov denna veckan. Undrar vad vi ska hitta på. Tänker ju att hunden inte kan vara hemma när målaren är här... ja vi får se vad det blir... kramis på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar