torsdag 8 oktober 2009

Torsdag.....

Så va det torsdag redan och veckan har bara runnit iväg, trots att jag har varit hemma med sjuka barn så har den ändå runnit iväg. Pojkarna har varit lugna, Wictor har varit lite uttråkad men det har gått bra ändå. Han och Lucas gick ut en sväng i trädgården och fixade med hans gammla cykel... oj då.. där va ena däcket av visst.. stolt va Lucas att han hade kunnat mecka av det.. Men vädret har ju inte varit det bästa, så gräsmattan var en leråker, och ungarna såg ut som 2 lergubbar. Men dom hade roligt. Själv har jag hållt på och grejat här hemma i köket. Slängt en massa bröte, gått igenom massa gammla papper som sparats, skrubbat lite var och stans... det blev nästan lite tomt i köket, ljudet blev högra och klarare när man prata.. Inte långt ifrån Eko. Nu kommer snickaren i morgon, nya bänkskivor, ett nytt skåp osv.. Men tyvärr kommer nog inte målaren förrän i januari... känns som en evighet till dess... Vill ju ha allt klart på en gång... så man kan hänga upp nya gardiner osv... Tålamod!!!

Syrran min älskade fridolf.... Hade jag kunnat så hade jag tagit mitt pack och pack och åkt... Helst nu om jag blir arbetslös i december. Skulle verkligen behöva lite andrum... Barnen hade ju självklart fått följa med. Och gubben min, iallafall 1 vecka sen hade han fått flyga till Norge igen... någon måste ju jobba och dra in pengarna...

Oj nu ska jag gå och sova, för nu känns det som john blund drar i ögonlocken.... natti natti folket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar