onsdag 8 juli 2009

Efterlyser solen.....

Härliga sol vart tog du vägen.. Behöver nog dig så jag blir på bättre humör igen. Haft 2 dagar igen där allt känns skit. Varit och tränat iallafall så jag får ur mig aggretioner. Gråter lite i smyg ibland. Det får man väl göra?? Barnen behöver ju inte se och höra. Skönt med semester är det ju. Väl behövlig. Bara hoppas på att all otur vi har haft tar vändning nu, för jag vet inte hur mycket mer man orkar. Varit mycket denna våren, för mycket. Jobbigaste av allt är Mormor E:s bortgång. Och naturligtvis när Carro blev slagen i skolan. Men nu är det ju ett bekymmer mindre när hon har kommit in i skolan i Kungälv. Då har vi bara Lucas kvar som gärna också vill byta skola. Men jag är rädd för att han inte klarar det. Han ligger redan efter. Får inget extra stöd som han är beviljad. FÖR DET FINNS FAN ALDRIG NÅGRA PENGAR!!!! Tror inte att en flytt till en ny skola kan hjälpa han tyvärr. Skall sätta upp han till årskurs 6 i Carros nya skola, men då gäller det att han fixar 5:an och det som är kvar från 4:an. Man får huvudvärk bara man tänker på det ju. Som förälder känner man sig helt bortblåst. Man har inget att säga till om. Och har man inte dom rätta kontakterna så vet man ju inte vart man ska vända sig. Snart kommer hösten, och jag ber en bön att det vänder nu. Att det är våran tur att få lite medgång. För jag vet inte hur mycket mer man ska orka.

Blev lite glad idag när jag provade byxorna jag köpte för flera månader sedan som det var tänkt att jag skulle kunna använda redan i våras. men jag kom av mig i viktväktandet. Men nu så kan jag knäppa dom. Hänger en kant över men den ska jag snart ha tränat bort.. Hoppas jag. Ska inte ge upp nu.

Ska bli gott att åka iväg på söndag, längtar verkligen efter att komma härifrån. Skingra tankarna lite. Och att umgås med goda vänner som sitter i skiten som vi. Gött att man kan vara på samma plan utan att på något sätt känna sig sämre och misslyckad mot någon annan.

Nu ska vi äntligen få åka på våran smekmånad. Bara 5 år försent. Att vi har lyckats få ihop till den är för mig ett under. Men vi lyckades. 'Ser fram emot den, första gången jag och Niclas åker iväg själva. Förutom när vi var med Anna och Fredrik i Branäs en kortweekend för många herrans årssedan. Men om man ska kunna kalla den smekmånad vette fan... Niclas klarar ju inte av fysiska aktiviteter i värmen så det blir väl kyskhetsveckan istället... hahahahhaa... lika bra att ställa in sig på det så kan han överaska en i stället.

Förlåt om det blev ett tråkigt och griningt inlägg idag... I morgon ska vi åka till svärmor och överraska henne på sin 65-års dag. Det ska bli spännande. Vi hörs en annan dag... bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar