lördag 18 juli 2009

Hemma igen!

Så har det gått 2 veckor av semestern och jag har endast 1 vecka kvar. Får lite panik.... 'Tog semestern vägen?? Har iallafall haft en underbar vecka i Strömstad. Vädret har varit kanon. Vi har badat, åkt Daftö-tåget, tjötat och lekt på lekplatsen. Allt har varit toppen. Det är så klart lite jobbigt ibland att vara så många på en så liten yta, jag + 3 barn, Pascale + 3 barn och Anna + 1 barn. Man har olika syn på barnuppfostrande, regler m.m. Inte så lätt att kombinera detta alltid.

Fick mig ett spel idag med på en bensinstation.... hahahaa... Först svängde jag in vid den som var närmast Daftö. Men eftersom jag inte har någon plånbok så har jag fört över mina små tillgångar till Anna och sen fått allt i kontanter. Och på denna stationen så hade dom endast för kort. Grrrr efter mycket om och men så kom vi ut på E6:an igen. Vid nästa bensinstation så stänger dom precis igen den ena pumpen för att blyfri 95 tog slut. Så jag ska köra om den som står framför mig för att komma åt den lediga pumpen som var framför honom. Ohc då kommer det en norska från andra hållet, och jag blev så arg så jag börja gapa och gestikulera i bilen. Men inte fann brydde hon sig. Fick åka runt ett varv och ställa mig i kö igen.. så jädra arg. Nåväl, fick tankat och betalat och skall ut därifrån. Då börja värsta skräck scenariet.... för att komma ut på E6:an så måste jag först ut på en annan väg. Och där kom det bilar hela tiden, varav dom hade problem att komma ut på E6:an. Och alla som ville ut från stationen stog och vänta och vänta... vissa knödde sig förra andra, vissa körde rätt ut och blockera allt... Armar huttades i bilar och det gestikulerades arga miner... Efter 20 minuter kände jag mig helt färdig, Mamma sa Carro... du får ha bättre tålamod... hahahhaa...Tillslut så körde jag bara rätt ut och knödde mig in... Va så piss off.... ahhahahaa... Nu skrattar jag men det gjorde jag inte då. Men resten av resan hem gick bra. Skönt att komma hem. Vi har slappat i soffan hela dagen, och ätit skräpmat. Ska snart packa om barnens grejer för lägret. Dom åker i morgon. Tomt kommer det bli här. Så jag har bjudit in mig och Wictor hos mamma på middag i morgon. Saknar min man...... en varm famn att krypa upp i nu hade inte varit dumt..

nej undra om jag ska ta mig i kragen nu..... Upp med dig Helena!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ye ye ye... ha det så lövely

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar