torsdag 23 juli 2009

En ofrivillig långpromenad......

Igår så vaknade vi till stålande solsken. Härligt!! Jag, Wictor och Anna åkte till Dingle för att hälsa på Mormor B och Mona. En sån söt liten stuga. Men när vi väl kom dit, så var himmlen grå. Vi satt ute och åt jordgubbar när regnet började ta form i små oskyldiga droppar. Så det blev ingen lång vistelse. Men det var roligt att se var min Mormor befinner sig hela sommaren.

När vi kom hem så sa jag till Anna, att jag kan gå ut med hundarna runt kvarteret. Jag har ju gått den vägen förut, flera gånger med Anna. Men inte fan hitta jag hem. Tillslut så tog gångbanan slut och jag gick på en stig, som var belysning längs med, så jag tänkte att den måste ju leda någonstans... men jag gick och gick, kom fan aldrig fram. Kändes som man bara kom längre och längre in i skogen. Varje gång vägen delade sig så fick man gå på instinkten. Tillslut började jag bli orolig. VART I HELVETE VAR JAG???? Och inte en enda hade jag mött, mer än en cyklist som for förbi mig. Tillslut så började stigen gå längs en grusväg. Tack och lov tänkte jag. Följde den. Helt plötsligt stog det en bil där. Gick fram och sa att jag hade gått vilse och hade ingen aning om var jag var. Och då kom det en annan kvinna som hörde mig och hon hade också gått vilse, mitt i sin blåbärsplockning. Så han förklarade att vi hade gått en bra bit. Men man kunde gena upp på en stig där, och när den delade sig så skulle vi ta vänster. Detta gjorde vi och då kom vi ut vid dom bostadshusen jag sist såg. YES!!! Så härifrån delade vi oss, och jag bestämde mig för att gå exakt den vägen jag kom dit på. Väl hemma hos Anna så kunde jag konstatera att jag hade varit ute och snurrat i 1½timma. Och det gick ju inte i gångfart, vi småsprang hela tiden, så hundarna var helt slut när vi kom hem. Och jag med för den delen... jösses... Och just denna gången, av alla, så hade jag inte min mobil med... jag som har den med överallt annars... typiskt mig.

Kvällen var lugn, vi skulle ha åkt in till Fjordfestivalen i Uddevalla och partat. Men framåt kvällen när det var dags att börja göra i ordning sig så hade varken jag eller Anna lust. Så vi drack vin hemma, tittade på en skitbra film och åt en massa onyttigt.. Sen blev man så övertrött, så det var bara flams och trams för hela slanten. Idag vet jag inte än vad som står på programmet. Troligtvis in till centrum. Men Anna har ont i urinvägarna så hon försöker få en tid på vårdcentralen. Vi får se va det blir idag....

I morgon så kommer min man hem. JIPPI!! Ska bli så härligt att få pussas och kramas osv... Längtar!!

Ajö för nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar