söndag 21 juni 2009

Midsommarhelgen avklarad.......

Midsommar firades hos mamma och Bertil. Jättelyckat... God mat och trevligt sällskap. Verkligen lyckat.... Trots väderomslag till tusen.. så blev det dans runt stången och mat utomhus. Kvällen varade ända in på natten. Trött som bara den, men sjunga karaoke skulle man ju ändå. Midsommardagen däremot var man inte lika tuff. Blev väckt av 3 små knattar kl 7 på morgonen. Somna om stog inte alls med på deras program. Massa kaffe och frukost sen åkte jag till jobbet. Kvällen gick rätt smidigt trots att man var jättetrött och bakis. Att gå upp idag och börja jobba 6.45 var däremot tufft. Det var ju inte så att jag gick och la mig halv 10 igår precis.

Idag åkte Niclas till Norge igen. Blandade känslor. Ledsen var jag och ledsen är jag. Anledning?? Säkert jättelöjligt, säkert för att jag är så förbannat trött, men idag kände jag mig väldigt oattraktiv och fet och ful, blev allmänt depp. Finns en anledning att detta blossades upp men inget jag vill skriva om här för inblandade parters skull. Men så jävla jobbigt att inte min man märker något, men det är väl karlar i ett nötskal. Eller är det så att vi i det kvinnliga könet bara får för oss att andra ska se att allt är skit??? Whatever, det är en ny dag i morgon, känns säkert bättre då.

Inte fan gör det saken bättre att man har ungar som sitter här och tjötar. Dels så har dom blivit erbjuden en hamster unge, dels så undrar grannen om Caroline vill ta hand om den gammle ökenråttan..... Vill egentligen inte ha något alls hemma just nu. Mer än Diva naturligtvis. Men jag minns hur det var själv när vi var barn, vi hade fåglar, hamstrar och hundar m.m. Helst underlatungar. Nu tjötar dom om glass, till kvällsmat. Blir knäpp här snart....

Wictor är inte helt 100% frisk heller.. Har beslutsångest. Vet inte om jag ska vara hemma eller inte i morgon. Hade varit gott att få vara hemma, men han har ingen feber, och man inte är inte miljonär, så det är väl lika bra att gå och jobba och i värsta fall så får dom ringa efter mig.

Nu fick vi sålt Carros möbler med, så nu ska rummet renoveras. Det e bra, då får man annat att tänka på också. Nu kurrar magen, Dags för lite kvällsmat. Sen blir det nog tidig sänggång.

Natti natti folket....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar