fredag 5 juni 2009

Tråkig fredag!

Idag har det varit riktigt dööiiigt.... Inget att berätta, hade sovmorgon idag, klockan ringde 8 och då slog Wictor upp ögonen, men jag orka inte röra mig ur sängen... väldigt trött då Wictor har sovit oroligt inatt och skulle prompt ha välling kl 5 i morse.

Väl uppe ur sängen så kasta jag min in duchen och sen rally till dagis, ut med Diva för att sen ställa mig och göra köttfärssås och spaghetti som barnen skulle ha till middag. Sen åkte jag till jobbet. Stämningen på jobbet var lugn, kändes som det skulle bli en härlig fredag kväll. Men det ändra sig på 2 sek. En boende blev hastigt sjuk. Och vi fick en del att göra, genomsvett stog vi 3 personal och kämpade. Efter ett tag kom ambulansen. Sen var man helt slut. Men resten av kvällen blev lugn.

Väl här hemma så möts jag av en glad tjej som vunnit en bronsmedalj i höjdhopp på Angeredscupen idag. Lite stolt blir man. En liten kille som är glad över att se sin mamma, och en större kille som tjötar höll i huvet på en att han ska börja spela ishockey.... Och så Diva.. hon skällde lite granna och vifta på svansen. Så nu sitter jag här, lite trött. Wictor har bajsat.. kanske ska byta på han. Han är lite lustig, han säger Bläää till sitt egna bajs och får kvälvningar. Carro vill att han ska sova med så dom kan få sitt popcorn.. Så jag får väl byta då och natta han sen, och nu får Lucas panik över lukten. hahahahaha..

Om ca 9 timmar skall man också infinna sig på jobbet igen.. Kuligt. Ajöken folket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar