tisdag 9 juni 2009

Min lediga dag.....

Vilken dag då.... nu ska ni få höra...

Stiger upp ur sängen, fick någon timma sovmorgon pga att Carro började lite senare idag. Äter frukost med Wictor. Sen tar vi på oss och ska gå promenad med Diva... Men han skulle ju prompt gå in på vägar som mamma inte ville gå... Så promenaden tog låååååååång tid.... hade ju planer på att hinna städa golven innan vi skulle till öronläkaren med det kunde jag glömma.. Fick slänga in Wictor i bilen och åka. Hans öron var fina. Verkar inte tagit nån skada av alla öroninflammationer från i vintras. Skönt det....

Hem igen, men först till affären, Wictor valde en risifrutti och sen var han nöjd, han försökte tigga till sig en tablettask men lyckades inte. Väl hemma satte jag igång att städa. Sen fick jag springa på utvecklingssamtal. Vilket tog en jädra tid. Det gäller Lucas. Numera bedömer dom ju eleverna ur långt dom når målen upp till klass 5. I 3 ämnen var det tveksamt och i 1 ämne var det långt ifrån. Vilket kan innebära att om det inte blir bättre får han gå om klass 5. Detta innebär också att det läggs mer energi från oss föräldrar att sitta med han och plugga. Hur jädrans lätt är det att sitta med en unge som inte är intresserad för fem öre?? jag blev lite arg, för jag har kämpat i flera år att han ska få en special pedagog, han har papper från östra och en special pedagog att han behöver hjälp.. Men det ska ju fan bara sparas.... Jag verkligen bita mig i tungan för att behärska mig. Det är ju ändå inte frökens fel. Med tunga steg gick vi därifrån. Lucas vill ju gärna byta skola. Hur ska det gå då?? Han kommer få det jättesvårt i en ny skola. Om man ändå visste svaret själv... Det är så jädra svårt att vara förälder... Känner mig så jävla mysslyckad när det gäller barnens skolgång och uppförande... Inte att mina barn uppför sig illa (jo dom kan! det nekar jag inte till, men inte konstant). Men jag tänker ofta på vad som gått fel och vad vi skulle gjort osv... Finns dom som säkert tänker... Flytta då! Men är det bättre på andra ställen? Har dom mer pengar i skolorna.. Kolla bara i skepplanda där mamma bor... där sparkar dom personal och det ska sparas i hela Ale kommun... Sen önskar jag inget hellre att vi kunde flytta härifrån. Vill gärna det... ett hus är ju drömmen... men en 5:a med uteplats eller stor balkong hade gått bra med. Men vi har ju grejer som sätter stopp för det... och någon jädra vinst på lotto lär jag väl aldrig få.

Efteråt satt jag på gården med Bönan (Linda) tur att hon finns här... oj oj vad hon får lyssna på mig ibland. Så glad för att jag lärde känna dig =) Barnen lekte och lite solstrålar ibland. Sen in och göra middag. Sen iväg till gymmet. Spinning och powemid stog det på programmet idag. Släppte loss lite aggretioner. Sen hem, duchade Wictor, och sen ut med Bönan för att sätta upp lappar för HG. Glömde säga att jag har hängt upp en tvätt och ska hänga en till haha.... Sen kunde jag hoppa in i duchen och sätta mig framför TV:n.

Så det var min LEDIGA DAG. Som sagt, det ska kännas att man lever... Har också tänkt mycket på mina vänner. Tänker väldigt mycket nuförtiden, och kom fram till att att det är inte många som är värda att hålla fast vid. När man inte kan säga vad man tycker, och ha förståelse, dela glädje, då är du inte värd min vänskap, energi och glädje som jag gärna delar med dig... Så ni som jag i stort sett har daglig kontakt med, på msn eller annat sätt..... ni är mina vänner... vi kan diskutera, behöver inte ha samma åsikter, för att sen skratta ihop nästa dag. Det är så det ska vara.... Love you tjejer... ni är mitt allt, efter man och familj förstås....

Efter att ha lättat mitt hjärta och berättat för hela världen om mina problem så ska jag gå och hänga en tvätt... hahahaha.... natti natti folket...

1 kommentar:

  1. Förstår hur du känner dig. Man försöker göra det bästa för sina barn, men när de inte finns resurser och andra barns välbefinnande går före då e man ganska låst som förälder. Hota skolan med pressen, de brukar ta skruv. Kram Powerpuffpinglan i 4:an högst upp ;o)

    SvaraRadera